Vis enkelt innlegg
Gammel 11-10-10, 21:15   #4
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Noen cøliakere her?

IKKE fjern noen ting fra kostholdet hans før det er tatt blodprøver og en evnt gastroskopi!!!

Den eneste måten å få en godkjent diagnose på, er ved positiv gastroskopi/biopsi! En diagnose gir en ganske real støtte fra NAV, noe man kun får ved en riktig satt diagnose!

Selve gastroskopien er for barnet totalt smertefri og foregår i dyp narkose. Snuppa var 3.5 da hun gjorde det. Sutret litt da hun våknet, men fikk spise så mye is hun ville etter at hun våknet ordentlig og husker i dag(11 år) ikke noe som helst av det!

Snuppa endte etter 4 år med halvårlige kontroller på Rikshospitalet ikke opp med cøliaki- diagnose. Hun lider rett og slett av en uspesifikk matallergi og lever fint med en liten allergipille til kvelds hver dag!

PS, ingen av mine har fått kumelk og ingen av dem tålte soyamelk heller. Sønnen ble kvitt diare da jeg sluttet med soyamelken og ga han stoppende blåbærsaft i stede for!