Vis enkelt innlegg
Gammel 11-10-10, 23:35   #14
-marie-
Medlem

-marie- sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 46
-marie- er på en erverdig vei

Sv: Noen cøliakere her?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Har dere kontakt med en spesialist på astma/allergi eller barn, kan dere jo begynne der med en gang. Hvis ikke, er det nok på tide uansett! Har vært hos barnelege som er spesialist på astma/allergi, og en annen øre/nese/hals spesialist for utredning av evt fjerning av mandler...

Det er jo ikke uvanlig at små barn er mye syke med høy feber, gutter mer enn jenter! Desverre noen mer enn andre!
Har du fått målt jernlagrene hans??? Sønnen ble kvitt ørebetennelsene (10-12 på rappen) etter at en sykepleier på Legevakten lurte på om vi hadde fått målt jernlageret hans! Nei, det har vi ikke, men det skal vi nå etter hva du har skrevet!
Tatt infeksjonsrelaterte prøver? Astma- test? Astma er utredet og negativ Pluss at han så på hele sykdomsbildet (sykdomshistorie, far og farfar med astma og fjernet mandler osv)
Melkeproteintesten, prikk eller blodprøver? Prikktest... Og sykdomsbilde...
10- 20% slår aldri ut på tester. En erfaren lege vil kunne gi diagnoser ut i fra sykdomshistorien! Desverre har vår barne-/astma-/ og allergilege gått av med pensjon, ellers skulle jeg anbefalt han!

Hvorfor gi ungene melk når de ikke vil ha det? Kumelk er for kalver, alle de andre typene et snodig forsøk på å få folk til å tro at man må ha melk! Melk som gir astma, ørebetennelse, lungebetennelser og luftveier fulle av slim. Slim som igjen svelges og gir kvalme og oppkast! Enig med deg

Mine har drukket vann, juice og svak saft! Blåbærsaft er stoppende og det har de alltid fått når de har hatt trøbbel med magen De får kakao og frokostblandinger med melk, men ikke på langt nær hver dag! Nå er snuppa 11 o sønnen 17 år, da, så det kan liksom ikke sammeliknes med poden din! Har blåbærsaft i skapet, han får det til tider, men vil liksom ikke gi det hver dag (mulig jeg kan det?).

Gubben har astma og kan ikke spise sjokolade, drikke milkshake, melk eller kakao. Selv is gir mye slim og dårlige dager. Hendre han blåser i det og spise corn flakes med melk, men han angrer alltid! Min også

Du kan ta det helt med ro ang gastro, du får være der til han sover og så blir du ringt etter når han er klar på oppvåkningen! Ikke noe problem, selv om noen foreldre ikke takler å se ungen sin sovne inn av narkosen! Det beroliger en bekymret mamma, takk!

Masse lykke til med utredning! Bare spør om det er noe. Det jeg ikke vet, kan jeg finne ut!

Du virker som en klok person med masse erfaring! Det kommer nok flere spørsmål herfra etterhvert, tusen takk Kitt!!