Vis enkelt innlegg
Gammel 12-10-10, 10:42   #38
andreasoe
Medlem

Medlem siden: Feb 2010
andreasoe er på en erverdig vei

Sv: Fedme er ikke noe man HAR, man ER feit!

Så det er ingen som er et fnugg enig i noe hun sier i artikkelen?

Alle som er "feite" har ingen medvirkning i årsaken, det pågrunn av sykdom, gener og at man har fulgt helsemyndighetenes kosthold?

Mener faktisk at 90% av all fedme skyldes rett og slett oss selv, og mye av skylda går på dårlig kostholdsdisiplin og en jungel av dårlige råd om hva som er riktig. 70% vet sikkert ikke engang hva som er et bra og normalt kosthold heller.

Problemet er som alltid, for mye raffinert sukker i matvarer er alt for lett tilgjengelig. Godteri, bakst, fastfood osv osv. Dette er ikke lett å holde seg unna. (ref 7 eleven på hvert gatehjørne)

Man blir IKKE sterkt overvektig av a spise normal mengde med brød og poteter, det har jeg svært liten tro på..

(og ja, jeg spiser lavkarbo, gått ketolyse i 6mnd og gått ned 16 kg) Jeg narrer ikke meg selv og skylder på at jeg ble overvektig pga brød hvete og poteter.

Klart de som faktisk har en sykdom er noe helt annet, men det er jo heller ikke det hun snakker om. Hun snakker generelt.

Kort sagt, beveg deg mer, start og tren, spis sunnere, ligg unna sukker. Ikke spis mer kalorier enn nødvendig..

andreasoe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat