Vis enkelt innlegg
Gammel 12-10-10, 12:21   #41
plastbox
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 39
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Fedme er ikke noe man HAR, man ER feit!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Men det gikk jo bra til slutt . I dag er jeg tilnærmet normalvektig, samt at jeg faktisk vet at min overvekt ikke alene kan skyldes på min selvdisiplin og latskap. Og jeg vet hva som gjør at jeg legger på meg, og ikke minst hva som var grunnen til at jeg fortsatte å være overvektig og aldri gikk ned, tross at jeg levde på øl og et par brødskiver gjennom store deler av tjueårene, jeg gikk ikke betydelig opp i vekt igjen før den gangen jeg var samboer og fikk et langt mer avslappet forhold til mat, men uten noe som helst kunnskap om hva den gjorde med meg.

Problemet her er ikke at Kari Jaquesson har rett, for det har hun når det gjelder en god del overvektige, problemet er at hun rasker med seg alle andre i samme slengen, og antyder at det eneste som trenges er et klippekort på sats! Det er en grov overforenkling. Og ja, vi har alle ansvar for vårt eget liv, men vi er også til en hver tid utsatt for et press, både fra markedskrefter som forteller oss at vi fortjener noe ekstra til en hver tid, uoppnåelige idealer og en evig dårlig samvittighet fra en omverden som mener det er bare-bare å legge om hele livsstilen sin.
Jeg vet i alle fall såpass i dag som at å gå ned i vekt med så mye hormoner på bærtur som jeg har hatt, er som å kjøre bil med håndbrekket på, og det har krevd ganske mye egenforskning og initiativ for å komme dit jeg er i dag, og da blir jeg litt muggen når jeg i følge Kari Jaquesson kun hadde meg selv å skylde, fordi løsningen for meg, som alle andre tjukkaser var jo selvfølgelig bare at jeg burde få neven ut av potetgullposen og komme meg opp av sofaen.

Selvsagt har du rett, og jeg mener at mennesker som Drevon og Kari bør settes i galger på Karl Johan med gratis berlinerboller og råtten frukt til alle som vil kaste noe på dem. De kan ikke engang gjemme seg bak at intensjonen er god for når de har vært i gamet så lenge, tjent så mye penger på det og har så mange godtroende tilhengere så skylder de verden å følge med på forskning uanvhengig av eget ego og subjektive meninger. Jeg har faktisk svært vanskelig for å tro at Drevon med sine idiotiske holdninger og vanvittig nedlatende utsagt og svar ikke har kostet flere mennesker livet.

Morsomt at du nevner medias "uoppnåelige idealer", det vår diskusjonskjertelen min til å vibrere! Forutsatt at man ikke har noen sykdommer (eller får diagnose på og behandling for disse tidlig), og faktisk ønsker å oppnå disse idealene.. hvorfor er de uoppnåelige? Jeg vet godt at jeg kunne sett ut som en undertøysmodell med 8-pack, blodårer og sprettrumpe herfra til Svenskegrensa om jeg ville. Det er bare snakk om egenutdanning og arbeidsinnsats. Greit, modeller og anorexi og blabla, enhver oppegående person forstår at menn ikke på noen måte tiltrekkes av damer som ser ut som de er døden nær.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat