Lurer jammen på om jeg skal hive meg på en 12-ukers etter ferien jeg. Nå er det uaktuelt for meg å gå OPP i karber da. Jeg har levd etter Atkins prinsipper ganske lenge - er på vedlikehold med et snitt på 45 karber pr dag. Går jeg over dette legger jeg på meg. Jeg er 1.62 m høy og veier ca. 64 kilo (vekta er gravd ned). Jeg spiser mellom 1400 og 1800 kalorier pr dag (går jeg over dette er også vekta på vei opp ganske raskt. Egentlig er jeg ferdig slanket og har ikke så mange kilo å ta av heller, - men jeg vil svært gjerne ned i fettprosent. OG bli strammere. I følge Tanita (supervekta) har jeg en BMI på 24.7, - og en fettprosent på 35.5 - Det er jo altfor mye, - og jeg har en mistanke om at det ikke er helt korrekt. All den tid det heller er hud og ikke fett jeg har for mye av !! (Gammel dame på snart 50 år vettu - huden er ikke like elastisk lenger). Har lavt stoffskifte og dårlige gener for muskelbygging,
PÅ grunn av prolaps (to) har jeg trent med fysio to ganger per uke (motstandstrening stort sett) og gjør (Winsor) Pilates - 50 minutters program 3 ganger pr uke. I tillegg spiller jeg golf og går i snitt en 18-hullsrunde en gang i uka.
På grunnlag av dette - tror du en slik 12-ukers ville hjelpe meg noe - all den tid jeg IKKE kan gå opp i karber over 45 pr dag ? (tro meg, jeg har prøvd - min toleransegrense er lav). Eller skal jeg bare intensivere treningsformen/typen ??