Vis enkelt innlegg
Gammel 12-10-10, 22:08   #53
Lillevoff
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 186
Lillevoff er ny på veien

Sv: Fedme er ikke noe man HAR, man ER feit!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg vet i alle fall såpass i dag som at å gå ned i vekt med så mye hormoner på bærtur som jeg har hatt, er som å kjøre bil med håndbrekket på, og det har krevd ganske mye egenforskning og initiativ for å komme dit jeg er i dag, og da blir jeg litt muggen når jeg i følge Kari Jaquesson kun hadde meg selv å skylde, fordi løsningen for meg, som alle andre tjukkaser var jo selvfølgelig bare at jeg burde få neven ut av potetgullposen og komme meg opp av sofaen.

Muggen, der sa du det! (Flirte godt av formuleringen din )

Jeg trodde knapt mine egne øyne da jeg så forsiden på VG i dag. Særlig PK kan det neppe sies å være, og hvor enn godt det er ment, så tror jeg Trim-Kari skader mer enn hun hjelper. Vi overvektige blir jo allerede sett på som late og udugelige mennesker, ser ikke helt hvordan det skal hjelpe at noen som har et snev av "tyngde", i det minste i den jevne borgers øyne, går ut med bastante konklusjoner på den måten.

Ikke minst føles det blodig urettferdig å stemples som lat og udisiplinert når man i åresvis har fulgt legens oppfordring om mager kost, fulgt opplegg til ernæringseksperter (og fanden meg betalt skjorta for opplegget og!) og generelt ikke akkurat veltet seg i slike ting som disse ufeite menneskene antar at man gjør.

Ikke fortell meg, som har levd på knekkebrød og mager fiskepudding i ukesvis at jeg ikke har disiplin. Fortell meg heller ikke at jeg ikke har gjort en stor nok innsats, når jeg med 40 kilo for mye på kroppen trente gruppetrening med en gjeng ufeite trimmiser flere ganger i uken, selv om jeg skammet meg over kiloene og følte meg utilpass nok for et helt kompani. (Hører med til historien at jeg også har hypotherose som jeg heldigvis blir behandlet for nå, og antagelig insulinresistens, selv om jeg ikke har fått testet sistnevnte)

Hvor mange overvektige kjenner du som bare spiser alt de har lyst på og stilltiende aksepterer vektproblemene? Jeg kjenner ingen...
Jeg kjenner derimot flere ufeite som spiser boller og drikker brus minst en gang om dagen, hver dag. Som spiser akkurat det impulsene fra hjernen sier de skal spise, og som allikevel ser ut som de bare spiser salat.

Hvorfor kan ikke Trim-Kari gå løs på den generelle tendensen til en stillesittende tilværelse med maks inntak av dritmat? For det er søren klype meg nok av ufeite som hører til i den kategorien også. Da hadde hun i hvertfall hatt et snev av poeng. Sånn som utsagnet fremstår nå, er det bare stigmatiserende og forutinntatt.

__________________
Start 01.09.2009
Delmål 1,2 & 3: -9kg oppnådd 02.11.2009, -9kg oppnådd 01.04.2010! -7kg oppnådd 07.10.2010!
Delmål 4:


Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat