|
Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst
Opprinnelig lagt inn av arkine, her.
syns du har vært kjempeflink ,, du går nå i alle fall ned ,
her er det to skritt frem og ett tilbake , stadig vekk
får bare bli asosial en lang periode,jeg takler ikke noe som helst sammen med andre , for da skal det spises har jeg skjønt, å jeg har problemer med å stå i mot presset ,, som herregud du kan da vel spise denne ene gangen ,,ikke vær så kjedelig ,,ja dere har sikkert hørt alt sammen selv fra vellmenede folk
å jeg er nå sånn , spiser jeg denne ene gangen er resten av dagen ødelagt og jeg fortsetter å spise alt jeg ikke skal ha,
skjønner det er noe galt oppe i hodet mitt,
men jeg har ikke gitt opp , jeg går på med krumrygg og og fortsetter med ED
for jeg vil inn i min pene festdrakt igjen ,og jeg vil føle meg vel,og jeg vil føle meg slank,og vil være slank
hjelper det å be til høyere makter tro,,hehe ,nei har nok bare meg selv og stole på
Føler med deg arkine, jeg kjenner meg sånn igjen i det du skriver. Derfor har jeg gang på gang stanget hodet i veggen og blitt irritert over at jeg ikke klarer å stå imot "gruppepresset". Jeg har valgt feil i mangemaaange slike episoder og alltid følt meg ille etterpå. Nå innser jeg endelig at denne kostholdsednringen er noe bra jeg gjør for meg selv - og dermed klarer jeg nå å takke nei. (Og jeg har alltid takket ja tidligere, om så bare for å være høflig!)
For nå vet jeg at det er JEG som må takle problemene etter det kakestykket, den kaffelatten osv. De "andre" merker ikke dette, og kan derfor si at det er helt greit med en liten smakeprøve. Men hva vet vel de?
Jeg er blitt mer tilfreds etter at jeg begynte å definere mine egne grenser.
DU kjenner deg selv best, lytt til kroppen din og deg selv, så kan andre si hva de vil Det er helt mennesklig å ønske sosial kontakt med andre, ikke bur deg inne fordi du trenger et annet kosthold enn de du omgåes med. Spis gjerne før dere treffes og ha en bar / kjeks / soyanøtter i vesken, så har du noe snacks å tygge på sammen med de andre
|