Vis enkelt innlegg
Gammel 13-10-10, 11:36   #2
marjusen
Seniormedlem

marjusen sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 42
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Har et spørsmål jeg håper noen kan besvare

Opprinnelig lagt inn av Helene M, her.

Jeg veier all mat som inneholder kh. Men feks, ost, rent kjøtt, bacon osv, trenger man å veie det? Altså mat som ikke inneholder noe særlig kh.

Feks: Kokte grønnsaker gratinert med ost

Grønnsakene veier jeg og regner fram kh. Må jeg gjøre det med osten også?

Nei, det mener jeg du ikke trenger. Når du regner på alt det andre du vet har KH, grønnsaker, rømme osv osv. Er du heeelt i grensen på KH inntaket ditt?? Eller ligger du bittelitt under?

Det er vel slik at det ikke trengs å oppgi KH innhold om det er mindre enn 1 gram pr 100 gram. Men slik som ost, rent kjøtt og andre produkter som ikke har KH regner værtfall aldri jeg med.

Og er det noe jeg er litt i tvil om regner jeg kanskje med 1 kh på alt av den typen. Men så pleier jeg å ha ca 5 KH å gå på også, tilfelle jeg har regnet feil o.l

Dessuten er det INGEN krise om du sku få i deg 2-3 KH for mye en dag eller to mener jeg værtfall

Marius

PS! Etter noen uker slipper du å veie maten også, da sitter det veldig i fingrene, så jeg veier ingenting lenger nå. Men var veldig nøye i begynnelsen. Jeg kontrollveier engang i blandt da. For ser det hender at øya forandre øyemålet litt etterhvert hehe

marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat