Sv: Litt diverse spørsmål...
Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.
Ikke gå i fella med å spise det samme hele tiden.
Hehe, måtte bare kommentere på dette... 
Er et sånt menneske som finner noenting jeg liker, og så spiser det til jeg blir lei. Har liksom alltid vært sånn - likte enkle ting som pølser i brød med ketchup og sennep, svinekotelett, Maxboller med spaghetti og så videre (før jeg begynte på lavkarbo, såklart ).
Mener ikke at jeg trivdes med karbohydrater konstant - ikke feiloppfatt det jeg sier - men jeg trives med enkel mat. Liker godt å bake og å prøve ut nye oppskriftet til middag noen ganger, men jeg kan godt spise for eksempel svinekjøttburger med brokkoli eller blomkål i flere dager i strekk uten å kjede meg. Er jo helt nyyydelig med smeltet ost på burgeren. 
Jeg passer konstant på at jeg varierer litt, dvs veksler mellom litt chicken tikka masala (lager stor porsjon sånn at jeg kan ha det to eller tre dager i strekk), svinekotelett, kyllingkjøttdeig, kalkunkjøttdeig, svinekjøttdeig (som burgere)... har blitt litt mye kjøttdeig i det siste, men mamma kjøper det "reneste" av kjøttdeig som hun finner, så det blir ikke noen karber på rare tilsetningsstoffer.
Kort sagt så spiser jeg noe til jeg blir lei, og finner meg så en ny variant - og prøver en ny middagsoppskrift når jeg finner en som høres god ut og når jeg har tid. Null problem der! 
Det er ikke menningen å høres kverrulantisk ut, altså - forsikrer bare at jeg ikke er en sånn person som blir matlei veldig fort (har blitt vant til ganske simpel og lettvint mat i og med at mamma har vært kokken i huset mesteparten av livet mitt - inntil jeg begynte med lavkarbo og nå lager mat selv - og stort sett holdt seg til gamle favoritter som alle ungene likte). 
Tusen takk for svar, forresten, Cherry! 
Og ja, 157, har aldri vært noen stor grønnsaksfan, men jeg prøver jo å finne nye en gang iblant som jeg kan legge til på den kresne - og derfor meget korte - lista mi med spiselige grønnsaker. 
Sist redigert av Julie : 13-10-10 kl 23:35.
|