Sv: Ufordragelig er ikke noe man ER, man blir det av å trene
Opprinnelig lagt inn av erruslank, her.
Vel.Altså. Jeg må innrømme at jeg er enig i overskriften til Kari. Fedme er da virkelig ikke en sykdom! Fedme kan være et symptom på andre lidelser, medisiner ol., men det blir for dumt når så mange unnskylder fedmen sin med "gener" og "jeg bare er sånn". For de aller aller fleste handler det om latskap og elendige matvaner! At noen har lettere for å legge på seg enn andre er kanskje urettferdig, men det er virkelig ikke noe unnskyldning for å sitte på ræva og spise seg møkkfeit!
(Beklager uttrykket)
Klasker deg HARDT i bakhodet! Det ER faktisk noe mellom det å sitte på ræva og det å være meget aktiv som likavel gir vektøkning. HVORFOR har 3 stk i min nærmeste familie blitt gpb operert? Jeg VET vi har lev sunt og har hatt et aktivt liv. Mamma var bevisst på det allerede da vi var små og reduserte sukkerinntaket samtidig som vi ble trimmet deluxe. Men allerede som små ble et par av oss store.. Og det gikk ikke over..Jeg var en av dem som var tynn leeeenge.. men da jeg fikk mitt første barn ble kroppen HELT anderledes. Jeg ble stooor! Megastor. Riktignok gikk jeg ned i vekt igjen, ble megastor på nytt og gikk ned.. Etter siste fødsel fikk jeg beskjed om at jeg hadde trigget tendenesen til diabetes og måtte passe meg.. Jeg levde da på kinakål og agurk i ett år og gikk 40 kilo ned.. Ned kan da umulig være ment at det skal være slik?? Kroppen og især damers kropp endrer seg MYE i løpet av kort tid! Grunnet hormoner etc. Før i tiden var jo runde damekropper et sunnhetssymbol?? Hvor er det blitt av??