Sv: Ufordragelig er ikke noe man ER, man blir det av å trene
Opprinnelig lagt inn av erruslank, her.
Men....aaaaargh. De aller fleste som er ganske så store er jo skyld i det selv. Unntakene er der, men selv om Kari uttaler seg utrolig klønete har hun et godt poeng. Du må ta ansvar selv og ikke lete etter unnskyldninger i gener eller hva det måtte være. For de aller aller aller fleste overvektige er det ikke der problemet ligger, men i et dårlig kosthold og et passivt liv.
Er du fornøyd med vekt og fasong er det topp, men er du misfornøyd må du gjøre en innsats selv. Ikke gjemme deg bak alle unnskyldninger, for det er for de færreste reelt.
Og du, Kanutten. Jeg håper virkelig lavkarbo kan hjelpe deg med å stabilisere hormoner og at du klarer å oppnå en varig trivselsvekt!!!!!!!!!
Ja, har du noen sikre tall på det?
Vel, jeg har blitt utsatt for mennesker som Kari Jaquesson gjennom hele oppveksten, og jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i hennes karakteristikk, så for meg er dette personlig også. Hva slags nytte har en sånn artikkel, annet enn å gi folk enda dårligere samvittighet for at de ikke er gode nok? Så klart, mye av fedmeproblematikken ligger i inaktivitet og feilærnæring, men den skylden som ikke ligger hos oss alene, ligger også hos de som skal fortelle oss hva som er sunt og riktig. Og det er nok av mennesker som har føt på kroppen hvor feilslått mye av det har vært.
For min del har det vært et puslespill jeg har brukt år på å sette sammen, og jeg har aldri vært en sofapotet som har støffa trynet mitt med junk i hvert fall. Heldigvis vet jeg hva jeg vet nå, men det var det ingen offentlige myndigheter eller personer som Kar Jaquesson som hjalp meg med, i hvert fall.

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|