Vis enkelt innlegg
Gammel 14-10-10, 19:07   #22
erruslank
Medlem

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
erruslank er på en erverdig vei

Sv: Hva smaker bedre enn splenda?

Opprinnelig lagt inn av Hamster59, her.

Hvis jeg skulle spise noe sånt som grøt (f.eks. rømmegrøt) er det ingen ting som smaker bedre en brunt sukker. Men det er jo ikke akkurat lavkarbo. Det positive er at det trengs veldig lite for å sette smak på grøten. Kan evt. blandes med stevia eller sukrin. De anser jeg for å være minst farlig av søtstoffer. Er skeptisk til både aspartam og sukralose (splenda). Mener også at xylitol burde vært brukt mer, det utvinnes av bjørk. Vet at det tidligere ble brukt i tyggegummi, men nå inneholder de fleste aspartam eller sukralose. En av grunnene til at jeg nesten ikke bruker tyggis lenger.

På Kiwien min har de en sjokolade søtet med xylitol. Den er faktisk ikke så verst. Kanskje en anelse "kald", men et godt alternativ om du virkelig MÅ ha sjokolade. Ikke ble jeg dårlig i magen heller.

Nå bruker jeg i grunn nesten aldri søtning, men det lille jeg bruker er flytende natreen. Har også pulvervarianten av suketter. Får prøve det i en form for bakverk snart Kanskje det kan funke i ostekake?

erruslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, sånn ca :) Svar med sitat