Sv: Ang. smerter i bena/korsrygg
Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.
Hvor mye magnesium spiser du hver dag? Opptil 600 mg er greit, og tas på kvelden. Har du vært hos legen og fått tatt blodprøver?
Kanskje du burde spise MER karbohydrater i starten og heller redusere over tid? Når jeg tenker meg om var jeg svært plaget med beinkramper/-smerter over lang tid - men dette er nå lenge siden jeg har opplevd, enda jeg nå ikke tar magnesium-tilskudd en gang... Merker at jeg kan få litt smerter hvis jeg trener hardt 
Jeg tar 500 mg magnesium, 500 mg kalsium og 400 mg kalium, men i dag doblet jeg dosen magnesium. Ble kanskje litt mye - var så vondt - desperat. 
Ja, kanskje jeg burde spise litt mer karber. Jeg har vært i ketose siden søndag bare så det er ikke mange dagene. Sist gang jeg var i ketose tok det mye lenger tid men jeg kjenner igjen smertene. Tror det hadde gått nesten 4 uker den gangen. Nå virker det som om kroppen tar det mye hardere. Kan være fordi jeg har spist mye godis med min nye samboer i år. Heh... Sist jeg startet hadde jeg gått en stund på "lavkarbo" fordi kroppen min reagerer på hveteprodukter (har ikke cøliaki - sjekka det så den er grei) Men ja, kroppen min liker ikke hvete så det har blitt mye godis og lite mat. Jeg var ikke smart nok til å skjønne at kroppen trenger et bedre alternativ til energi rett og slett. Jeg har trent innmari hardt det siste året med all godisen men jeg este skikkelig ut når jeg ble syk for litt tilbake og det var bokstaveligtalt rævva så jeg valgte å begynne med ketose igjen og har lagt treningen på hylla til dette setter igang slik det skal uten for mye plager. Helst ingen selvsagt. 
Og kroppen min funker kjempebra ellers. Humøret mitt er stabilt (allerede) og jeg føler meg mer våken osv. Det er bare disse hersens bena mine.
Har ikke vært hos lege nå. Sist jeg var og målte verdier var det bare jern som manglet.