Vis enkelt innlegg
Gammel 16-10-10, 09:28   #87
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 52
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av tuddelu, her.

Hopper litt for - cm rundt magen jeg også! Det er jo supert

Jeg er nå ferdig med ed; har altså kommet til vedlikeholdskosten med tilskudd av ed produkter innimellom; barer, kjeks og soyanøtter
Det er rart å plutselig ha "frie tøyler", det fungerer så fint når man må begrense seg Har ikke smakt noe "nytt" enda, men det blir litt mørk sjokolade til fredagskosen ikveld ..
Jeg vil opprettholde de gode vanene jeg har fått med ed, det blir en spennende tid fremover ..
Tanita vekten på lindbergklinikken viste 57 kg, så nå er det på tide å holde på den vekten

GOD HELG DERE

WOHOOO tuddelu - vi andre blir jo kjempeinspirert av at du nå er ferdig.
Fantastisk jobb, well done
Skal bli spenndende å følge deg framover, for vi håper jo at du fortsetter å være her på forumet.
Og jeg kan skrive under på dette med følelsen av frihet, veldig rart å ha frie tøyler etter det strenge regimet som ED jo faktisk er.
Når det gjelder å finne seg et kosthold for resten av livet, så har du jo allerede retningen i forhold til å bruke rene matvarer og grønnsaker.
jeg kanskje kan bidra med er noen erfaringer jeg gjorde i løpet av pausen jeg hadde i sommer, og jeg oppsummerer dem slik:
Fra "diett" til et normalisert kosthold (vedlikehold høres så "sykehusaktig" ut ):
1 - vær streng med inntak av snop (og ja - jeg vet det er tøft når en først har falt utpå)
2 - bruk en del tid på å finne ut hvilket kosthold du ønsker å følge
3 - test ut det valgte kostholdet i 3-4 uker og se hvordan det påvirker kroppen
4 - les boka Bedre uten brød
5 - du kan spise det meste, bare unngå de vanlige karbo-bombene; brød, pasta, ris, hvetemel
6 - sjekk ut bloggen til Lena Beatrice

Ha en fantastisk helg videre

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat