Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!
Opprinnelig lagt inn av LineJM, her.
Ikke sant! men denne termodynamikk tanken om at energi spist oppmot energi brukt skal ha noen effekt på overvekt sitter veldig fast! I kombinasjon med at vi i flere tiår nå har lært at fett er farlig og at det bare handler om kontroll for den enkelte i matfatet så blir samt denne overforenklingen at det bare er å spise mindre og trene mer så blir det hele ganske puritansk ette min mening. Å være tjukk er liksom et tegn på manglende kontroll eller evne og vilje til kontroll.
Det merkelige er også at man stenger igjen noen kommer med motargumenter. ikke bare er de uenige det virker som de rett og slett ikke hører det motparten sier.
På meg virker det som om det MÅ være et strev å leve sunt! Det MÅ handle om forsakelser, hvite knoker og selvdisiplin ut av en annen verden. Man skal ikke spise mer enn at magen fortsatt knurrer, videre skal man trene til man kjenner blodsmak i munnen, og gjennom alt skal man smile av stolthet fordi man er så standhaftig, og man skal bøye hodet i skam hver gang man ramler av vogna.
Det føles litt som om de som fordrer en tankegang som f.eks Jaquesson og Drevon føler seg litt lurt av at noen har funnet ut at man faktisk kan bli sunn og slank ved å spise seg mett på ren, fettrik og karbohydratfattig mat og være normalt aktive. Jeg synes ærlig talt at livet ikke behøver å være mer strevsomt enn nødvendig. Jeg er en livsnyter, og ikke redd for å innrømme det. Så jeg favner lavkarbo med begge armene vidåpne!

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|