Vis enkelt innlegg
Gammel 16-10-10, 20:36   #106
Sjanten
Medlem

Sjanten sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 49
Sjanten er på en erverdig vei

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg går foreløpig ikke på levaxin eller tilsvarende, men håper i samarbeid med spesialisten min som faktisk har konsultert Hexeberg at via å stabilisere insulinet med metformin og ellers leve strikt lavkarbo at stoffskiftet vil stabilisere seg.

Jeg så 'lyset' da jeg leste boka til Sofie Hexeberg og de historiene hun beskriver om pasienter med stoffskifteproblematikk. Hun beskriver sammenhengen mellom lavkarbo og lavere medisindoser på en veldig bra måte, og stoffskiftet er faktisk det som følges mest nøye mellom konsultasjonen hos henne - for å unngå at min vanlige dose blir for høy. Ingen fare ennå, jeg har fremdeles gullfiskhukommelse, tørr hud, røyter som en hund, fasongen intakt osv..

Når det gjelder debatten - pokker ta at ingen andre enn Sofie H. torte nevne den sulten og cravingen som følger med høykarboslanking for oss som ikke tåler karbohydrater. Ingen fulgte opp, og akkurat det der med sult og søthunger er litt tabu å snakke om. Men hun har jo ikke mindre rett bare fordi hun ble overhørt - tror vi var mange som kjente oss igjen i akkurat dèt!

Min journal
Sjanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat