Vis enkelt innlegg
Gammel 15-06-05, 13:15   #6
MHM
Ikke flink, men god...;-)

MHM sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 50
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Tingeling

Jeg hadde jo enkli trodd at det var omvendt - at det ville være bedre å være hard og konsekvent de første to ukene eller så, for å bli kvitt sukker i kroppen og komme i ketose (selv om det ikke er en del av lindberg filosofien, må det jo være en positiv kickstart for forbrenningen??) - for så å løsne litt på snippen og tillate knekkebrød og sånt?

Fysiologisk, biokjemisk, hormonelt og forbrenningsmessig så er det best å gjøre slik som du sier; strengt først. Men så er det det med psykologi og å motivere andre også da... Særlig i.o.m. de hadde siganlisert at de ikke ville gjøre det så strengt som deg.

Opprinnelig lagt inn av Tingeling

MHM: Ja, han går på blodsukkersenkende tabletter. MEN han har også en gammel inngrodd mann av en fastlege, som IKKE er spesielt interessert i kosthold - for å si det sånn. Pappa har kjøpt seg ny blodsukkermåler nå for å følge med - men .... hum. Dette kan jo bli et problem!

Jeg ville ha redusert på dosene fra første dag. Kanskje så mye som halvert. Det er mye bedre at han eventuelt ligger litt høyt i blodsukker noen dager (noe jeg tviler på det vil gjøre), enn at det blir for lavt. Man kan jo lese om folk som slutter med insulinsprøyter etter fire dager, så dette kan gå fort! Han må måle blodsukkeret sitt kjempeofte. Det er ikke noe problem egentlig. Han skal jo være opplært av legen sin om hva han skal gjøre dersom han en dag nesten ikke får i seg mat o.l., slik at han har ansvaret selv. Men de færreste leger kan nok om det selv, desverre. Blir blodsukkeret for lavt, så er det ikke verre enn å spise noe karbohydrater og lære av det hele. Om igjen, og nå med mindre medisin!