Vis enkelt innlegg
Gammel 19-10-10, 00:00   #1
misslinda
Medlem

misslinda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 42
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Omlegging til Lavkarbo for barn med ADD

Hei hei.
Har vært medlem her en stund, men har liksom ikke kommet meg i gang med lavkarbo, men nå er det på tide. Har en sønn på 8,5 år som har fått diagnosen ADD. Han begynte på Ritalin i februar og det gikk veldig fint i begynnelsen, men nå i det siste syns jeg at han har blitt så trist

Etter litt søking på nettet, fant jeg masse info om at et kosthold uten gluten, meieri produkter og e-stoffer kan gi samme, og enda bedre virkning enn ritalin. Så dette har jeg lyst å prøve. Har samlet meg masse oppskrifter her inne og takker alle dere som legger ut. Gull verdt. ..

Nå er det sånn at jeg ikke vil bruke kunstig søtning, men heller ty til sukrin i hans kosthold. Er det noen som har erfaring med dette? Og med barn på lavkarbo? Snakker om en ganske så spinkel gutt, så vil ikke at han skal gå ned i vekt, så vi skal ha fast veiedag en gang i uken, både jeg og han(vil da selvfølgelig følge samme kosthold selv). Kommer ikke til å kutte frukt hos han, så han får i seg de gode karbohydratene, men kutter det litt mer hos meg selv, siden jeg har en 14 kg jeg vil bli kvitt..

Skal bake brød og gjøre klart alt i helga, blir shoppingtur på onsdag på helsekosten, så da skal vi være klar til å begynne for fullt på mandag. Gutten min er veldig motivert, så vi har laget ett belønningsskjema for hver nye ting han smaker og spiser opp, så får han ett klistremerke. I helgene skal vi bake. istedenfor snop, så blir det snop kun når han skal i bursdag(siden de kun er 11 i klassen, så blir ikke det så ofte). Håper han selv vil lære at snop ikke er bra for han etterhvert og heller ville ha med seg sitt eget

Ønsk meg lykke til folkens. Kommer til å være fast her inne fremover

Tar gjerne imot tips

misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat