Tråd: Karboholiker?
Vis enkelt innlegg
Gammel 19-10-10, 13:58   #8
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Karboholiker?

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Nå tror jeg ikke det å spise karbohydrater skal betegnes som en sykdom, slik det fort kan assosiseres med i denne forbindelsen.

Jeg har ingen tro på at det er farlig å spise karbohydrater eller sukker, men det er mengden det kommer ann på.

Og jeg har aldri hatt ett slik forhold til hverken mat eller godis at jeg MÅ ha det. Det er bare at jeg tåler KH dårlig i forhold til vekta, og kun det.

Det har ingengting med at jeg har noe mer sug etter det enn noe anna.

Marius

Njæ, det spørs jo hvordan du definerer det. Jeg blir syk av å spise raske karbohydrater. Jeg er veldig insulinresistent, og er disponert for en voksenvariant av dia1, hvilket vil tilsi at dersom jeg går tilbake til et høykarbokosthold så vil jeg mest sannsynlig over tid bli sprøyteavhengig, ellers kan det få store konsekvenser for meg; Blindhet, amputasjon, svikt i indre organer etc. Ja, det er et stort bilde, men det begynner også et sted.
Som sagt så uendelig mange ganger før; Folk er forskjellige. Om trådstarter føler han er avhengig av karbohydrater som han beskriver, så er det rellt. At du ikke gjør det endrer ikke hans opplevelse .

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat