Vis enkelt innlegg
Gammel 15-06-05, 16:31   #7
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Meningene er delt om hvor mye protein du trenger. "Vanlige" ernæringsfysiologer anbefaler 1 gr x kroppsvekt (56 gr). Lavkarbo-ernæringsfysiologer anbefaler 1.5 gr x kroppsvekt (84 gr). Og om du trener (alt etter hvor hardt du trener) sies de mellom 2 og 3 gr x kroppsvekt. Jeg veier 64-65 kg og spiser i snitt 100 gram protein pr dag, - med tanke på nettopp muskelbygging. Så om du spiser ca. 2 gr x kroppsvekt (112 gr) ved normal treningsmengde burde det være bra. Men det er også viktig å få i seg nok fett. NOE må jo kroppen brenne. Når det er lite karber å brenne av er det greitt å få i seg det "gode" fettet.

Hvis du går inn på treningstrådene her i forumet finner du flere diskusjoner om emnet. Begod og Hede vet en del om saken tror jeg.

Hils madammen da ! Vi savner dere her inne