Vis enkelt innlegg
Gammel 22-10-10, 00:23   #128
aatinka
Medlem

aatinka sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Steinberg
Alder: 61
aatinka har en fantastisk aura rundt segaatinka har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Katta på lavkarbo

De fleste frysedisker jeg har frekventert over hele landet har hatt okselever, noen også blod i plastspann. Kalvenyrer har jeg også sett tror jeg.

Omtrent alle loppemarkeder jeg har vært på de siste årene har sånne store gamle kjøttkverner, det kan være en hjelp for å få nok bein i katta siden mange av de beina vi får tak i er vanskelig for katter å spise. Kyllingbein f.eks. Jeg regner med at det går an å kverne kyllingvinger og fisk slik at de får i seg nok bein. Det er VIKTIG at de får nok bein og det er så innmari vanskelig å få tak i ferske mus på Kiwi

Og - ja, mange dyr kan se OK ut på elending for - bare se så mange som overlever helt greit på tørrfor... Jeg skjønner ikke hvordan så mange oppegående mennesker som f.eks veterinærer har klokkertro på at ingredienser oppvarmet under høyt trykk slik at det tørker og blir til sprø små kuler og deretter oversprøytet med fett av tvilsom opprinnelse skal være sunnere enn ren mat - om det er koteletter, kylling, biff eller fisk... Men klart, de selger jo store sekker med tørrfor

Vær forresten oppmerksom på at dyr som går over fra tørrfor til mat med mye bein kan få diare en stund før magen blir fast og mengden avføring avtar dramatisk. Noen prøver en "tilvenningstid" med litt tørrfor og litt rå mat, men det kan faktisk være en stor belastning på systemet og mange dyr reagerer best på en brå overgang - altså tvert imot det som anbefales for bytte av tørrfor. Men igjen - dette er individuelt

aatinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat