Vis enkelt innlegg
Gammel 16-06-05, 10:00   #3
Muskat
Seniormedlem

Muskat sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Begge disse er viner som er tilsatt sukker. Tørre viner, hvite og røde, er ikke tilsatt sukker ut over det som er naturlig i druene, mens de vinene du nevner er tilsatt store mengder. Du kan egentlig like godt drikke sukkervann med sprit.

Hvis du kaster opp av andre viner kan det hende du ikke tåler garvesyren. Da ville jeg rett og slett kuttet ut hele vinprosjektet. Hvis du likevel vil ha litt alkohol for å komme i humør, hadde jeg tatt med ei bittelita lerke med vodka (eller annen sprit), og fylt det i farris/tab/juice glasset. Husk at vodka er 40% mens vin er 10-12 %, så hvis du blir lykkelig av ei halv flaske vin blir du like lykkelig av en dl vodka. Du trenger altså bare ei VELDIG lita flaske i håndveska. (Nå er Martinien en hetvin, tror jeg, så den er noe sterkere.)

På den måten får du den sosiale fordelen av å bli mer avslappet gjennom å drikke alkohol i godt lag, samtidig som du ikke trenger å være engstelig for at du skal reagere på garvesyren. Alkohol omdannes riktignok til sukker i kroppen, men med rein sprit kan du kontrollere at du ikke drikker ekstra sukker i tillegg.

Kos deg!
Muskat

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat