Vis enkelt innlegg
Gammel 23-10-10, 16:13   #6
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Fedme kan ikke kureres

Jeg jobber selv i helse(u)vesenet og mange av våre pasienter er pasienter som IKKE har fått symptomer på noenting som helst, men de har nær slekt som har fått diagnoser. Ved å bli undersøkt hos oss vil man prøve komme en eventuell sykdomsutvikling i forkjøpet slik at sykdommen kan stoppes helt eller i det minste kraftig begrenses. Slike undersøkelser burde også ha vært obligatoriske i de familer hvor det ER utbredt fedme slik at man tidlig kan avdekke hva som ligger latent i kroppen. For at det er mekanismer i kroppen som fører til fedme er jeg helt overbevist om.

Flere i min familie er GBPoperert. Jeg er sikker på at hvis man allerede tidlig i barneårene fikk vite det som vi NÅ vet av hva vi skal spise og IKKE spise, så hadde kanskje operasjonene vært unødvendige. Mamma SÅ jo mens vi var ganske små at vi hadde anlegg for å legge på oss. Ho gjorde alt ho kunne for å unngå det (dvs lagde den maten som DA ble karaktisert som sunn) og var ute og aktiviserte oss MYE uten at det hjalp det spøtt. Fete ble vi likavel...

Den eneste i familien som er tynn er bror min! Han er storbonde og eter naturlig nok MYE kjøtt! Jeg tror hardt kroppsarbeide sammen med all kjøttetinga har holdt hans kropp unna "familietrekkene"..

Sist redigert av Kanutten : 23-10-10 kl 17:04.
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat