Sv: Lavkarbobutikk
Opprinnelig lagt inn av Teletubbien, her.
Jeg var på den omtalte butikken i dag, og ble litt skuffet i grunnen. Det er jo som sagt tidligere en forlengelse av spis-deg-slank konseptet og det var stort sett det de hadde der. De hadde en bok av Foseid, og noe sukkerfritt snop, atkins bar og cavalier sjokolade, men ellers var det bare masse ferdiglagede bokser med miks til vafler, brød, frokostblanding, pizzabunn osv. Samt et par frysere med et par typer brød og ferdige middager a la lasagne, kyllingragu, tomatsuppe osv. Kikka på en liten 250g lasagne pakke og den hadde 25 g karbo så det ble for mye for meg...
Hadde sett for meg og håpet på feks mandelmel, udos choice, sukrin osv osv, men de hadde nada sånt 
Men sukrin, mandelmel osv er jo noe du får i vanlig helsekost? Det er kjempesupert at de satser på noe utover det alle andre helsekostbutikker har. Dette er jo akkurat det jeg har ventet på. Ikke ferdigmaten, men f.eks et sted å kjøpe sukkerfritt godteri, som jeg forøvrig synes det er et elendig utvalg på generelt i Norge. Utover det er det kjempegreit at de f.eks har ferdigblandinger til pizzabunn, brød osv, for jeg har ihvertfall enda ikke funnet en oppskrift som er like godt eller som kan erstatte disse tingene.
|