Vis enkelt innlegg
Gammel 24-10-10, 01:50   #49
Queen of Wands
Medlem

Queen of Wands sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Hva baserer du dine "kalde harde fakta" på? Statistikk? Forskning? Eller kun din egen erfaring fra ditt eget liv? En "frisk" kropp vil spise det den trenger - den vil ikke overspise. Akkurat som den vil ønske drikke når den er tørst, eller søvn når den er trøtt. Hvem spiser for mye mat uten at det er en bakenforliggende grunn da? Fordi de VIL spise for mye? Det har jeg ingen som helst tro på, og jeg forstår ikke grunnlaget ditt for å påstå dette heller. Noen få - som Tommy Steine - påstår han er feit fordi han ligger på sofaen og spiser potetgull. Hva om det viser seg at Tommy er karbosensitiv - og om han hadde lagt om kostholdet til lavkarbo ville gått ned i vekt og fått mer overskudd til å være i aktivitet? Det vet dessverre verken du eller jeg noenting om.

Kanskje du kan forklare oss utifra din egen erfaring hvorfor du spiste mer enn du forbrukte? Var du bevisstløs i gjerningsøyeblikket? Det var ikke ment som en fleip altså - jeg bare seriøst lurer på hvorfor du ble overvektig? Skjønner at du spiste for mye - men spiste du for mye helt uten grunn? Du bare spiste? Du hadde ikke mye sult/sug som gjorde at du prøvde å tilfredsstille kroppens mas etter mere mat? Du bare spiste allikevel?

Veldig enig med deg i dette. Hvorfor skulle noen ha lyst til å overspise uten grunn? Selv vet jeg at jeg er sensitiv for karbohydrater, på den måten at jeg får et utrolig sug etter mer når jeg spiser karber. Samtidig har jeg fått "opplæring" i trøstespising, dvs. blitt servert mat som trøst av bestemor. OG jeg har foreldre som jeg har hatt et anstrengt forhold til som er "kroppsfascister", dvs. overvektige = ekle og den leksa der. Ingen god kombinasjon.

5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat