Vis enkelt innlegg
Gammel 24-10-10, 22:28   #141
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 52
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Minimeg78, her.

Vel vel.. Gluchophage (metformin), Actos (pioglitazon) og Avandia (rosiglitazon) kan brukes til å behandle insulinresistens. Ting som kan tyde på at man muligens har det er
-har foreldre eller søsken med diabetes type 2, høyt blodtrykk eller hjertesykdom
- er overvektig, det vil si at kroppsmasseindeksen (KMI) er over 25
- har mer fett rundt magen (”epleformet” kropp) enn rundt hoftene ("pæreformet" kropp)
- er over 40 år
- har hatt graviditetsdiabetes
- har polycystisk ovariesyndrom

Ja da gjenstår det jo bare å få helsevesenet til å behandle alle med insulinresistens på et tidlig nok tidspunkt, men da må jo de nåværende grenseverdiene for c-peptid nedjusteres fra dagens nivå.

Selv går jeg på glucophage, men jeg har fått den for å motvirke symptomene på PCOS - ikke insulinresistens siden jeg allerede hadde utviklet diabetes 2 på det tidspunkt legene tok meg på alvor i forhold til at noe var riv ruskende galt.

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat