Vis enkelt innlegg
Gammel 24-10-10, 22:46   #153
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fedme kan ikke kureres

Det er jo en vanlig påstand at lavere levestandard og overvekt skyldes at usunn mat og halvfabrikata er billigere.
At man er genetisk disponert for å være overvektig betyr ikke at man er overvektig. Men eksponert for de riktige (i denne sammenhengen feil, forsåvidt ) matvarene så må jo dette genet nødvendigvis trigges.
Som tidligere sagt så er jo fettlagring en overlevelseteknikk, at man spiser seg opp et visst fettlager i løpet av sommer/høst, når frukt, bær etc er tilgjengelige, for å overleve en lang og hard vinter med dårligere tilgang på mat. Nå i dag er jo all mat tilgjengelig så godt som hele tiden, og mange av de nyttige funksjonene våre blir som jeg sa tidligere en hemmelse ... .

Jeg bruker forresten metformin mot insulinresistens. Det fordi jeg tross et normalisert blodsukker hadde alt for mye insulin i blodet enn om jeg hele tiden har vært übernøye med kostholdet. Men jeg tør ikke å tenke på hva som hadde skjedd dersom jeg ikke hadde lagt om, da hadde jeg nok vært både diabetisk og gud vet hva i dag. Takk og pris at jeg vet hva jeg vet nå!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat