Vis enkelt innlegg
Gammel 25-10-10, 08:26   #4
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Indre organer...

Opprinnelig lagt inn av *NuNu*, her.

Jeg har lest den siden, men takk uansett

Står ikke så mye der om hvordan organene jobber på ketogen-engergi i forhold til karbo/sukker-energi. Jeg lurte i grunnen på om f.eks leveren "strever" mer på et ketogent kosthold, i tillegg til de andre viktige organene... Jeg føler av en eller annen grunn at det er tyngre for kroppen/organer å leve slik jeg gjør nå..

Hva er det som får deg til å tro det? Jeg vet ikke så mye om temaet. Men jeg vet at hjertet fungerer ca 28% bedre på ketoner, leveren spalter uansett glukose og fett til vanlig, men jeg antar den stort sett bare spalter fett når man er i ketose. Kroppen tar opp mer næring, og det blir mindre avfall (avføring) når man spiser hel og ren mat. Noen er redd for nyrene med tanke på proteiner, men faktisk så spiser de aller fleste ikke særlig mye mer protein på lavkarbo enn det anbefales fra staten. Anbefalningene ligger på ca 15%, 20% på ketogent kosthold.
Jeg vil tro at det sliter mer å spise halvfabrikata med herdete fetter, korn og frukt som sveller og gjærer i magen, store mengder fiber i forsøk på å regulere magen som gjør at tarmene må jobbe mer, etc ..

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat