Vis enkelt innlegg
Gammel 25-10-10, 10:33   #30
BitTorres
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Smør som smaker som margarin

Opprinnelig lagt inn av sjoslor, her.

Sånn rent fettmessig, altså for å gå ned i vekt og hvis man ser bort i fra der usunne, kan man da bruke margarin når man er i ketose? Jeg tenker bare sånn midlertidig, sliter fælt med å få i meg nok fett her. Tenkte at hvis jeg kunne begynne med margarin, så kunne jeg blande i større og større andel av fettet som smør etter hvert. Når man har oppnådd vektreduksjonen man er ute etter, så vil man jo ikke trenge like mye fett, og da er det jo lettere å velge bort f.eks. margarin og andre usunne fettkilder

Sånn rent fettmessig- nei. Det fettet som er i margarin er like farlig som transfett, og kroppen kjenner ikke igjen molekylet. Dessuten er det en drøss med farlige kjemikalier i det, som blant annet er rester fra utvinning og behandlingen av oljen, og prosessen som skjer når de lager margarin. Margarin har ingenting med fett eller helse å gjøre, det hører hjemme kun et sted - søppeldunken.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat