Vis enkelt innlegg
Gammel 25-10-10, 13:46   #16
Opheliia
Seniormedlem

Opheliia sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Farleg feit og berre 15

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Beklager, men det er litt for enkelt å si at hun begynte å spise for mye da faren døde. I hvert fall i forhold til foreldrenes ansvar oppe i dette!
Det bilde av henne og faren de til stadighet viste på filmen, viste ikke en normalvektig 5- åring! Hun var allerede da ganske godt stappet!
Jeg hadde reagert for lengst om min datter hadde sett sånn ut som 5- åring!

Det er jo derfor jeg mener at det er faktisk omsorgssvikt å la sitt barn bli så stort når det ikke ligger noen fysiske sykdommer bak. De burde tatt tak i problemet FØR jenta ble 15 år og stod med ene foten i grava. En kan si så mye en vil, at det er vanskelig å nekte sitt barn ditten og datten, en kan finne så mange unnskyldninger en bare vil for at barnet har blitt så sykt pga vekta si, det er fortsatt omsorgssvikt å tillate at slikt skjer...

Som foreldre MÅ man faktisk ta ansvar for sitt barn, også kostholdet. Mora til denne jenta kan ikke si at hun ikke la merke til at barnet sitt misbrukte maten, at barnet gjemte maten sin på rommet o.l!? En ser jo at ungen øker i bredde og omkrets.

Selv om det er trist og vanskelig å innse at barnet er sykt pga maten så må en gjøre noe med det. Kanskje denne moren ikke hadde så godt utgangspunkt for å hjelpe med tanke på hennes egen situasjon, men det er ikke noen god unnskyldning...