Vis enkelt innlegg
Gammel 25-10-10, 18:32   #176
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Uffameg her er vi i gang igjen:

* Er det riktig at de som passer på seg selv og ikke får livsstilssykdommer skal betale for alle de som ikke gjør det?
* Overvekt skyldes latskap og dårlige vaner.
* Fortsetter helsevesenets utgifter til livsstilssykdommer å vokse, kommer det et opprør fra skattebetalerne.

(han glemmer jo at overvektige mennesker også betaler skatt... )

http://vgdebatt.vgb.no/2010/10/25/lev-usunt-betal-selv/

Leder for landsforeningen for overvektige mot en yrkespolitiker på radio norge nå nyss - han blir jo sånn overkjørt, og han har jo ingen argumenter å komme med... Enn om lavkarbo-vennene våre kunne stilt opp i stedet?

Har skrevet en utfordring til han i kommentarfeltet - men jeg skal først se at kommentaren blir godkjent

Jo mer dette er et tema - jo større debatt - samttidig MÅ lavkarbovennene våre snakke høyere - tydeligere - velge andre fora. Se bare ALLE damebladene den siste mnd - de har jo lavkarbo-kosthold som anbefaling alle sammen! Tenk på alle de som abonnerer - de når jo MANGE mennesker!

Tror lavkarbo-vinden vil ligge over landet i lang lang tid framover

Hvorfor er det så mange yngre, spreke, slanke folk som dør etter harde tak?? KANSKJE hadde de samme disposisjoner for sykdommer etc som vi fete har, men hos oss fete er det lettere å SE at ting kan utarte seg ille nettopp grunnet ev kontroll for fedmen?? Senest i forrige uke var det en sprek, ung, vital herremann som døde helt plutselig etter en fjelltur. INGEN hadde trodd at noe feilet HAM! Han jogget jo hver kveld og var SÅ obs på helse og kosthold. Likevel kom dagen hans før min...