Vis enkelt innlegg
Gammel 25-10-10, 21:46   #180
aatinka
Medlem

aatinka sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Steinberg
Alder: 61
aatinka har en fantastisk aura rundt segaatinka har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fedme kan ikke kureres

Denne tråden startet utrolig interessant - de spørsmålene Nerthus stilte syns jeg er svært relevante. Hvorfor spiser man mer mat når man spiser karbo? Jeg lurer på om svaret på dette kan gi noen aha-opplevelser. I dette må man vel også ta i betraktning at man må ha insulin i blodet for å få til å lagre fett i cellene også? Uten insulin er det vel ikke så effektiv fettlagring hvis jeg ikke har misforstått alt fullstendig?

Sitter her etter en ørliten sprekk i helgen - et par kopper te med fruktsukker i stedet for sukrin. Jeg tåler det jo - sånn for blodsukkeret så pyttsann - skal jo kose seg litt også, sant ja? Og da jeg ikke skulle på jobb i dag, mandag, så kunne jeg sikkert ta en kopp da også... Eller to? Og så står det litt rester etter festlig lag på lørdag, saltstenger og chilinøtter på bordet her, og vips så var de borte de også - ikke at jeg var sulten egentlig, hadde bare lyst på litt i munnen... Og nå sitter jeg her med den vante følelsen av å være stinn, akkurat som jeg brukte å være hver kveld før jeg begynte på lavkarbo.

Så spørsmålet "Hvorfor spiser jeg så mye når jeg spiser karbohydrater?" er svært nærliggende og interessant for meg akkurat nå

Og ja, i morgen er en ny lavkarbo-dag!

aatinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat