Sv: Ny på Skaldemann - noen tips?
Opprinnelig lagt inn av Jarrasann, her.
Så kommer spørsmålet…:
Grønnsaker, grønnsaker fra over bakken.
Noe som har tilført det med positive resultater?
Noe sier meg det…
Jeg har tidligere prøvd ketolysekuren, halvhjertet, og da dundret jeg rett i ketose med lilla sticks.
Den gangen var jeg totalt motstander av lavkarbo, så jeg tror ikke forsøket varte særlig lenger enn en uke.
I dag er jeg overbevist om at dette er vegen å gå, både som diett og livsstil, men er veldig usikker på hvilken filosofi som passer meg best.
Tror ikke jeg hadde spurt om jeg hadde vært ned sikre 3-3,5 kg nå, men jeg har såpass mye ekstra at dette ikke burde vært noe problem.
Så, ka døkk tru…?
Vel, jeg har aldri kjørt Skaldeman da jeg ikke har voldsomt mye å gå ned. Kjører mer egenkomponert med alt fra bortimot null til 60-70g karbo om dagen, helst i ketose hele tida. Mener at et sunt, langvarig kosthold bør inneholde endel grønt så jeg bruker mye brokkoli, spinat, blomkål, sopp, hvitløk og annet som er stappfullt av vitaminer, mineraler, antioksidanter og andre mikronæringsstoffer. Selvsagt er hovedandelen av kosten kjøtt, fisk, fløte, smør, egg, ost, osv. men maten blir så mye mer givende når man fyller på med litt gratinert eller smørdampet grøntfór av den lavkarbiske sorten.
|