Vis enkelt innlegg
Gammel 26-10-10, 13:15   #1
Augustina
Seniormedlem

Augustina sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 41
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg
Question

Hvordan få ned fettmassen mest effektivt?

Jeg tok en inbodytest i dag med ok resultat, kan oppsummere det viktigste før jeg kommer til spørsmålene mine:

Fettmasse: 14.6 kg (referanseområde 11.4 - 18.3)
Fettfri kroppsvekt: 43.2 (fettfri kroppsvekt uten skjelett)
Fettfri masse: 46. 0 (Fettfri masse består av vekten av de gjenstående komponentene i kroppen når kroppsfett er ekskludert fra kroppsvekt)
Muskelmasse: 25.1 (referanseområde 21.7 - 26.5) Visceral Fat Area, fettet rund buken: 50.5 (InBody definerer adominal fedme som VFA på mer enn 100 cm2).
Oppsummering av muskelsammensetning: Jeg er innenfor normalen stort sett hele veien, men er litt sterkere i høyre arm og litt sterkere i venstre ben. Fikk også en hake på muskulær overkropp. Underkroppen er normal.
Helsescore: 81

Jeg er 163 og veier 59, så ligger på idealvekta mi.

Poenget med alt dette: Hvor bra/dårlig gjorde jeg det egentlig? Jeg syns at fettmassen er for høy og vil derfor ned der og opp i muskelmasse, men hvor mye er realistisk? Og hvordan kan jeg best gjøre dette?

Har starte på et to-splittsprogram som innebærer ca en halvtime med sirkeltrening hver gang (kjøres i 3 runder). Det er hardt program og jeg blir sliten. Har så vidt begynt med det altså. Har planer om det 4 ganger i uken i tillegg til rene kardioøkter. Matmessig spiser jeg LCHF, rundt 15-20 karbs per dag, mulig jeg øker til mer etterhvert. Fått beskjed om at jeg bør spise oppmot 2000 kcal per dag, syns det virker mye, men har tenkt til å føye meg om det gir mer muskelvekst.

Kan jeg oppnå resultatene jeg ønsker hvis jeg gjør som beskrevet ovenfor eller må jeg justere på noe?

Alle råd og innspill tas i mot med stor takknemlighet!

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag Svar med sitat