Sv: Min mening om erstatninger og sånn...
Opprinnelig lagt inn av majalille, her.
Jeg er veldig enig - men kan man ikke spise lavkarbo uten så mye fett også? Jeg syns jeg ser fett fett fett uansett hvor jeg leser rundt omkring her. 
Er det usunt å spise grønnsaker, kjøtt/fisk/fugl/whatever UTEN så mye fett? Havregrynsgrøt, riskjeks istedet for brød osv. I`m confused. Jeg holder meg unna hveteprodukter uansett fordi magen min ikke vil ha det, men jeg føler meg skikkelig på feil spor når jeg leser da. Lurer på om jeg burde tvinge i meg mer fett, selv om ketose absolutt ikke var tingen for meg? For det er vel ikke sunt når man ikke er i ketose? Hm... 
Du trenger ikke drukne maten din i fett da, men fett er bra for kroppen og den trenger det faktisk for å være sunn og frisk. Du kan ikke spise bare proteiner! Kroppen kan bryte proteiner ned til energi men den vil helst ikke gjøre det. Resultatet er at uten fett og uten karber så kan du bli svært syk. Fett styrker cellene våre og er kroppens ultimate energi, og det er totalt ufarlig så lenge man ikke spiser transfett eller masse karber + masse fett.
|