Vis enkelt innlegg
Gammel 26-10-10, 14:53   #6
majalille
Juniormedlem

majalille sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
majalille er på en erverdig vei

Sv: Min mening om erstatninger og sånn...

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Du trenger ikke drukne maten din i fett da, men fett er bra for kroppen og den trenger det faktisk for å være sunn og frisk. Du kan ikke spise bare proteiner! Kroppen kan bryte proteiner ned til energi men den vil helst ikke gjøre det. Resultatet er at uten fett og uten karber så kan du bli svært syk. Fett styrker cellene våre og er kroppens ultimate energi, og det er totalt ufarlig så lenge man ikke spiser transfett eller masse karber + masse fett.

Jeg skjønner jo at jeg må ha i meg fett, jeg har på ingen måte fettfobi.

Og det er vel slik at så lenge kroppen ikke er i ketose så bruker den karber som energi uansett hvor karbene kommer fra? Så hvis jeg passer på å spise nok grønt og grovt (jeg spiser en liten porsjon havregryn og riskjeks), pluss fisk, kjøtt og "krek" og holder meg mest mulig unna raffinert sukker/raske karbohydrater, så holder jeg vel kroppen sunn? De som er i ketose går over på et ala Lindberg-kosthold for å holde vekten og da kutter de ned på fettet - om jeg har forstått det riktig?

majalille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som er riktig for målet. Svar med sitat