Lever og jernproblemer
Hei!
I snart ett år nå har leververdiene og jernverdiene mine økt og økt og økt..
28.september i år var jernverdien på 766!! og leververdiene var fra 126-175..
Jeg har vært på MR; CT; røntgen, ultralyd, leverbiopsi, og så videre..
Tatt utallige blodprøver og verdiene har steget for hver mnd som gikk.
Ingen har visst hvorfor eller hvordan stoppe, dem har ikke funnet noe galt...
4.oktober begynte jeg med lavkarbo igjen. 21.oktober hadde jeg sist blodprøve, og jeg tenkte å sjekke åssen det stod til med leveren min etter alt fettet som "alle" mente skulle gjøre vondt verre i leveren min.. Samtidig har jeg spist masse rødt kjøtt, som er jernrikt og som dem også mente ikke var bra for jernverdiene mine..
vel, guess what!!!
Jernverdiene hadde sunket fra 766 til 366 på 2,5 uke, leververdiene fra 175 til 88!!
Det er enda langt over normalen, men likevel. Jeg har spist "vanlig mat" i 1 år og det har gått opp og opp..
BITE ME DREVON! Hahaha.. Ikke kom og fortell meg at lavkarbo er USUNT!!
Og ikke si det er tilfeldig dem synker nå.. Gleder meg bare til å ta neste blodprøve, kanskje verdiene allerede er nede på normalt nivå..
De gikk så langt at dem trodde jeg hadde KREFT i leveren! (var bare fettkuler)
så nå er 1 år med bekymring borte.. TAKK!!!!
Fortalte alt dette til pappa nå og han var SÅ interessert i lavkarbo, (han har en stor mage..) og ville jeg skulle sette opp en liste over hva han burde spise og ikke.. han liker hverken pasta eller ris så det burde gå fint, samt han spiser masse grønnsaker.. men han spiser veldig mye brød..
Så det må vi kutte ned på.. Han er litt redd for kolesterolet og alt fettet, tror han har fått beskjed av legen om å spise grooovt brød og ta kolesterolpiller eller noe..
Jeg tenkte å gi han 1 uke på lavkarbo så får han se hvor fantastisk det er!!
For en herlig dag Måtte bare dele med dere 

|