Sv: Hva kan hindre deg i å gå opp igjen slik så mange gjør etter slanking?
For meg er det spesielt 2 ting som vil gjøre at dette kostholdet er varig:
- Før når jeg har gått ned i vekt med lavkalori (Grete Roede) så har "eneste" gevinsten vært vekttap. Med dette kostholdet har jeg jo også fått så mange andre helsegevinster. En fordøyelse som fungerer, en normal hodebunn, kvitt betennelser, jevnt blodsukker osv. Ingen av disse tingene oppnådde jeg ved lavkalori. I tillegg er jeg jo nå mett hele tiden. Ved lavkalori var jeg jo sulten. Hvor lenge orker man å gå sulten?
- Jeg har byttet ut mine sannheter om hva som er sundt. Høykarboprodukter tiltaler meg ikke lenger. Og søtsuget er jo også borte. Jeg tenker at dette kostholdet er det mest naturlige og at jeg faktisk synes synt på de som ikke kjenner til lavkarbo. De som spiser høykarbo/lavfett i god tro, og allikevel opplever masse helseproblemer.
Så for meg er og blir lavkarbo min livsstil. Har nå igjen 5,7 kg før jeg er fornøyd. Har derfor tenkt masse på dette i det siste. Tror ikke jeg kommer til å gjøre noen særlig forandringer. Ketotgent kosthold skal i hvertfall være min kosthold en god stund fremover. Så får vi se om det blir naturlig for meg å legge på bittelitt mer karbo etterhvert. For øyeblikket virker det som en litt fjern tanke. Litt sånn, hvorfor det? Savner jo ingen ting 

Blitt ketolikk
|