Vis enkelt innlegg
Gammel 27-10-10, 09:31   #47
Jarrasann
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 349
Jarrasann er på en erverdig vei

Sv: Ny på Skaldemann - noen tips?

Frustrasjonen stiger....Opp igjen og kun -0,6 fra startvekt...

Det som er det mest irriterende er at min vekt de siste årene har steget i etapper av +5 kg hvert 2-3 år.
Når jeg har hatt en slik stigning har jeg over en lengre periode kunne spise whatever de neste året, nesten uten å gå opp.
Nesten så man føler at "aksene" krysses og det er et tak på hvor stor man kan bli.
I tillegg har det ikke vært veldig vanskelig å presse seg ned de 5 kg heller, men under det har vært nærmest umulig.
Vetknedgangen har ofte vært rask i uke en og to, men dette har med vann og gjøre.
Skulle tro man på denne kosten også mistet en del vann, pga karbene, men hvis så er tilfelle har jeg egentlig lagt på meg...
Det skjer ikke mye nå bortsett fra at jeg er mett, og dette tror jeg at jeg også ville vært på 3-3500 kcal "sunn" karbomat.
Merkelig at jeg ikke har hatt noe hodepine, ikke slapp, ikke utslag på stix.

Men, når det er sagt har jeg en snikende følelse av hva det kan være...

Vår venn fløten.

For det første fikk jeg vel strengt tatt bevist i går at fløten påvirker blodsukkeret mitt.
Følte meg like rolig som etter et glass cola.
Kcalorimessig er det jo også en bombe.
Har ingen problem med å få i meg 1/3 fløte på en dag.
Dette er over 1000 kcal og hadde jeg spist nakkekoteletter for dette ville jeg fått problemer....
Ost er også en luring. Føler meg alltid feit etter jeg har spist ost.

Så, ut med meieriproduktene? (snufs)
Inn med salat flytende i olivenolje/majones for å få opp fettprosenten?

Jarrasann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost så langt det går og gode porsjoner trim på lav intensitet! Svar med sitat