Vis enkelt innlegg
Gammel 16-06-05, 22:59   #1
MHM
Ikke flink, men god...;-)

MHM sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 50
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk
Unhappy

Trist med skolemat

Dette har jeg skrevet til Min Mening i lokalavisen. Fordi det opprører meg.

"Jeg synes det er trist at det nå kan bli flertall på Stortinget for gratis skolemat. Det koster milliarder å gjennomføre denne reformen. Antall kroner per måltid per elev blir imidlertid svært få. Og med få kroner får man ferdigmat med mye sukker og/eller hvetemel. Argumentet for å innføre gratis skolemat er at god ernæring gir god læring. Absolutt! Men hva er god ernæring? Lærer elevene mer av å spise pasta, pizza, pannekaker og pølser midt på dagen? Nei. Disse fire p-måltidene er både billige og populære, men inneholder ingen næringsstoffer vi trenger for å lære, slik som omega-3 og vitaminer. Jeg kan med stor sikkerhet si at skolematen ikke kommer til å bli ovnsbakt laks med wokede grønnsaker, kyllingsalat med olivenolje, havregrøt med malte mandler, eller linsesuppe med kjøttboller. Hadde det vært så vel, skulle jeg ha applaudert forslaget høylydt. I dag er det 20% av elevene som ikke har med matpakke. Er det så synd på disse få, at vi skal bruke milliarder på å gi alle skolebarn søplemat? "