Vis enkelt innlegg
Gammel 27-10-10, 10:22   #49
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Ny på Skaldemann - noen tips?

Det er dessverre sånn at matvarer man føler en "avhengighet" til, veldig ofte er de vi egentlig ikke tåler så godt. Meieriprodukter, og da spesielt fløte, er en kjent synder. Jeg sympatiserer, for jeg stagnerer selv om jeg gir meg selv frie fløte-tøyler...

I forhold til grønnsaker - Skaldeman selv tillater/anbefaler spinat, og grønn asparges - begge fine og næringsrike, og veldig lavt på karber. Spinatstuing er superlettvint - lag den i stekefettet i panna etter å ha stekt koteletter, feks, bruk maaasse smør, og evt litt ekte fetaost dersom det skulle vise seg at du tåler geite/fåremelk litt bedre enn kumelk. Grønn asparges stekt i smør er også godt.

For videre meieriproduktfritt fettinnhold kan det være verd å sette av litt tid til å lære seg å lage bearnaisesaus, og andre variasjoner over sauser med eggeplomme/smør-base. Nam nam! Det går fort når man har lært hvordan!

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat