Sv: Nybegynner
Opprinnelig lagt inn av sæterjenta, her.
Er litt usikker på hva jeg skal spise til de andre måltidene. Ble omelett med ost og skinke til frokost i går, og eggerøre og bacon til lunsj og både kveldsmaten i går og frokosten i dag ble spekemat og ost. Seriøst mat man kan venne seg til, bare man finner rimelige alternativ.
Jeg spiser gjerne kokt egg med smør og kaviar til frokost eller lunsj. Omelett er jeg ikke så glad i, men f.eks. falukorv eller annen pølse (pass på karboinnholdet litt etter hvor mye du kan spise!) stekt opp og et par stekte egg til. Det er frokosten sin det!
Til middag er min favoritt f.eks. strimlet svin eller en kyllingfilet delt i biter. Hiver det i stekepanna med bremykt eller meierismør og passende krydder. Mot slutten har jeg i en neve frosne (ferdig kokte) linser eller bønner (har det liggende i fryseren, men her må du også passe på karboinnholdet, jeg er ikke på ketose). Så en dæsj tomatsaus (evt. sukkerfri ketchup) + 1/2 ts chilipasta, røres godt inn. Drar panna av plata og lar den stå i noen minutter før jeg rører inn 1-2 ss seterrømme, om det er for varmt så skiller den seg lett. Serveres med grønnsaker. Det er vanvittig godt!Bruker også laksebit på samme måte, men da med sitronpepper og dropper tomatsausen.
|