Tråd: Kålrot
Vis enkelt innlegg
Gammel 27-10-10, 13:46   #17
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Kålrot

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg gidder ikke grise mer enn nødvendig og kjører stavmikseren rett i kjelen! Den er jo designet for å ikke komme helt til bunns! Bruker selvfølgelig den av plast i teflonbelagte kjeler!

Bruker 4-5 skiver meierismør, 4-5 fed hvitløk og gjerne fetaost i chili!

Det gjør jeg også, går helt fint så lenge man tar det litt rolig og stikker stavmixeren helt ned i gryta før man starter opp. Ja også er det en fordel å stoppe mixeren før du løfter den Enklere og mye mindre oppvask. Jeg har bare stavmixer med metallblad og den er designet slik at dette bladet ikke kan komme ned i boll/gryte. Forøvrig bruker jeg ikke teflongryter for det er noe dritt. De tåler jo ingenting før belegget ryker.

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Dobbelt-
Pinnekjøtt

Kjenner det er rett før jeg sikler her selvom jeg er god og mett etter en av Skaldemans slankekjøttkaker. Jeg var nok litt stor i munnen når det gjaldt kålroten, skal ha en liten porsjon på julebordet også. Men den blir nok liten for som oftest smaker ikke den så godt som den jeg (eller mamma) lager selv. Sikkert for det at de koker den halvt i hel og ikke tilsetter masse fløte og smør slik som jeg gjør Spiser uansett ikke poteter lengre så da kan jeg spise litt mer kålrot i sånne anledninger

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat