Vis enkelt innlegg
Gammel 27-10-10, 15:23   #2
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Riktig finger?

Nei, det finnes ikke "feil" eller "riktig" finger, men...
Du skal ikke behøve å klemme for å få ut blodet. Da kan det også være vevsvæske i prøven som da blir uttynnet!
Det skal fortrinnsvis tas prøve i en finger du ikke har ringer på! Hadde aldri hørt det før, men legesekretæren hos legen min sa det sist gang, da jeg hadde ringer på 6 av fingrene!
Har også lært at det er lurt å stikke på den hånden du bruker minst pga mikroskopisk sjans for infeksjon i stikkstedet. Stikk fortrinnsvis på siden av fingeren der huden er tynnere!
Jeg tror jeg aldri har stukket meg i høyre hånd, bruker stort sett venstre lang- eller ringfinger!

Er jo ikke nødvendigvis selve tallet som er viktig når du ligger så lavt. Har du stukket deg i fingeren før mat og vil måle igjen 2 timer etter, jo så bruk samme hånd neste gang også!