Tråd: Jasså ja
Vis enkelt innlegg
Gammel 28-10-10, 10:28   #9
BitTorres
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Jasså ja

Sjokomelk anbefales av Olympiatoppen, eller gjorde det, før man fikk disse YT greiene.
Min mening, basert på hva som skjer hormonelt i kroppen, er at det er mer eller mindre dumt. Det hadde vært bedre med fersk H melk. Det aller beste er noe animalskt kjøtt og fettrikt, som en skikkelig villfisk, makrell eller sik, med en god saus, kanskje en smørsaus over seg?
Fordi: Trening gjør visse ting med kroppen, avhengig av hva man trener. Utholdenhet, spenst, styrke, hurtighet. De som trener for maksimal styrke, bruker stort sett kreatinfosfat, mens de som skal løpe en kjapp 10000 meter går på en blanding av fett og karbohydrater. Jo bedre fettforbrenning, jo mindre karbohydrater går med. 200 meters sprintere går på en blanding av flere forskjellige typer brennstoff, som kreatinfosfat, karbohydrat og fett. Jo bedre fettforbrenning, jo mindre karbhydrater blir brukt opp. Og jo mindre karbohydrat etter trening, jo bedre og raskere restitusjonstid blir det. Det som kroppen trenger for å bygge seg opp etter trening er protein, mineraler, vitaminer og fett. En slik mat trigger voldsomt mye veksthormoner, som gjør at det går raskere å bygge opp det man brøt ned. En større mengde karbohydrat har ikke den samme effekten, og blir mengden for stor, kan den også trigge insulinet, som har en negativ effekt på veksthormonene.
En tallerken med fet fisk og noen gode smørstekte grønnsaker med hollandaisesaus, gir en annen effekt enn en tallerken firkorn og 3 dl med sjokomelk.
Rett etter trening synes jeg en boks makrell i tomat er bra å hive i seg. Den inneholder noen få gram sukker, men i den mengden fett og proteiner gjør det ingenting.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat