Vis enkelt innlegg
Gammel 28-10-10, 10:32   #6
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned, begynner å bli desperat

Opprinnelig lagt inn av Alvedans, her.

Hei Kitt og takk for svar!

Jeg har forsøkt å kutte ut brøderstatningen, men synes det ofte blir vanskelig å få til... men skal gjøre et nytt forsøk her. Frokost i dag blir: litt oppkuttet agurk + paprika, rømme, to speilegg, litt brie, litt spekeskinke.

Skal se litt på c-vitaminene ja... synd det ikke står noe på dem hva de inneholder av karbohydratene.

Jeg får ikke noe som helst mot insulinresistensen. Legen sier at sånne medisiner bare får folk til å legge på seg enda mer. Ellers sier han at prøvene mine er fine. Er ikke utredet ift lavt stoffskifte/PCOS.

Lett mosjon blir det innimellom, men det varierer veldig ift dagsform. Lett mosjon for meg vil si en gåtur på kanskje 15 minutter et par-tre ganger per uke. Maks.

Mange som får metformin for insulinresistens, går ned i vekt, så det er bare tull at alle legger på seg!
Andre medisiner mot dia2 kan man gå opp av, ja, men ikke metformin! Er ikke sikkert man går ned, men har aldri vært borte i noen som har gått opp!

Når legen sier prøvene er fine, bør du spørre i forholdt til hva! Nå vet jeg ikke hva som feiler deg, men du bør vite hvilke prøver som er tatt og hvordan de ligger an i forhold til normalen uansett! Be gjerne om å få en utskrift, så kan du følge med selv fra gang til gang!

De oppløslige c- vit jeg har i skapet inneholder 7.9g karber pr 100g og er søtet med fruktose!

Min eks- lege var en dust, men en ting var han klar på, når man ikke kan trene og sliter med å bevege seg, er all bevegelse mosjon!!! Altså, alt er bedre enn å sitte på stumpen 24/7!
Gå dine små turer så ofte du orker og vær lykkelig for det du klarer!
Vet akkurat hvordan det er!