Vis enkelt innlegg
Gammel 28-10-10, 14:32   #11
Alvedans
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Oslo
Alder: 54
Alvedans er på en erverdig vei

Sv: Går ikke ned, begynner å bli desperat

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Mange som får metformin for insulinresistens, går ned i vekt, så det er bare tull at alle legger på seg!
Andre medisiner mot dia2 kan man gå opp av, ja, men ikke metformin! Er ikke sikkert man går ned, men har aldri vært borte i noen som har gått opp!

Når legen sier prøvene er fine, bør du spørre i forholdt til hva! Nå vet jeg ikke hva som feiler deg, men du bør vite hvilke prøver som er tatt og hvordan de ligger an i forhold til normalen uansett! Be gjerne om å få en utskrift, så kan du følge med selv fra gang til gang!

De oppløslige c- vit jeg har i skapet inneholder 7.9g karber pr 100g og er søtet med fruktose!

Min eks- lege var en dust, men en ting var han klar på, når man ikke kan trene og sliter med å bevege seg, er all bevegelse mosjon!!! Altså, alt er bedre enn å sitte på stumpen 24/7!
Gå dine små turer så ofte du orker og vær lykkelig for det du klarer!
Vet akkurat hvordan det er!

Tusen takk for oppmuntrende svar, Kitt!

Jeg kutter ut disse rørene med vitaminer med en gang. Skjønner at jeg sikkert har fått inn en del karber den veien. Fysj... får se om jeg kan prakke alle rørene over på noen andre som ikke lever lavkarbo.

Bevegelse blir det jo hver dag, heldigvis, men ikke i den forstand som andre tenker på som trening. Jeg handler, jeg lager mat, jeg vasker opp og rydder og gjør div småtterier i heimen... men må også hvile en god del. Så jeg prøver å få til den rette balansen i forhold til hva min kropp orker.

Jeg er ikke helt sikker på hvilken medisin legen min snakket om ift insulinresistensen, men han nevnte i hvert fall at det var en medisin som kunne gjøre at man gikk mye opp... og så var det en annen som kunne hjelpe (men ikke sikkert) - men den fikk man ikke lov å få før man hadde prøvd den første (med dårlig resultat). Henger jo ikke på greip. Har snakket med en annen lege om dette også, han sa det samme.

Nå har jeg tenkt å be om henvisning til en lege som kan en del om insulinresistens + den kroniske sykdommen jeg har... og håper han kan hjelpe meg videre.

Jeg gir ikke opp helt ennå!

Alvedans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat