Vis enkelt innlegg
Gammel 28-10-10, 19:06   #13
torgn
Medlem
 
torgn sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kløfta
Alder: 51
Innlegg: 114
torgn er på en erverdig vei

Sv: Fettrik, men fattig på proteiner - mat

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Ja, men du legger ikke på deg av proteiner. Pass heller på karbohydratene slik at du kun får i deg det i form av grønnsaker. Det er ikke lett å spise for mye protein. Husk at anbefalingene varierer veldig og kun din egen kropp vet hvor mye den vil ha. Spis til du er mett du, så får du det din kropp trenger.Proteiner metter slik at man ikke spiser så mye karbohydrater. Rent fett er smør og olje.Om du vil spise fettrikt er det bare å ta litt kjøtt og bruke smør/olje til. Det er til og med mulig å ta olje på ost. Tar du en salat med osteterninger, olje og avokado i har du svært høy fettprosent på måltidet.

Ser at jeg har forbedringspotensiale og kanskje må tenke på andre ting. Jeg spiser fisk - kveite - en gang i uka. Det har sammenheng med at jeg ikke liker fisk. Kanskje jeg burde ta noen omega 3 tabletter i stedet. Jeg skal ha i meg ca 20 g karbohydrater. Skal jeg ha i meg det via grønnsaker og salater har jeg en utfordring. Jeg må f.eks. spise 1/2 KG brokkoli hver dag og da er jeg bare oppe i 15 gram (resterende 5g får jeg sikkert i meg fra andre kilder). Hva slags grønnsaker spiser dere for å få i dere så mye som 15 - 20 g Karbohydrater?

__________________


torgn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: leter etter noe nytt. Svar med sitat