Vis enkelt innlegg
Gammel 28-10-10, 22:29   #14
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 52
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: noe helt annet.......førerkort.....1992

Nye regler kom nå i sommer, og der åpner de for at en kan søke om å få fritak for helskravene allerede 3mnd etter et enkelt-anfall.
Har akkurat sjekket opp i dette, da jeg mistet mitt i midten av september pga mistanke om epilepsi
Hovedregelen er imidlertid fortsatt 1 år, og hvis en har mer enn 1 anfall i løpet av dette året må en regne med at kortet er inndratt for mer enn 1 år.
Uansett så må en ha legeerklæring fra spesialist som en del av søknaden om å få kortet tilbake.
Når det gjelder eventuell ny teoretisk/praktisk prøve, så sier brevet jeg nettopp har mottatt fra onkel politi følgende;
"De gjøres oppmerksom på at politiet har adgang til å kreve ny teoretisk og/eller praktisk førerprøve som vilkår for tilbakelevering av førerkortet, men slik prøve bør i henhold til Politidirektoratets rundskriv 2007/01 pkt. 3.3.6 bare kreves når tapsperioden for vedkommende har løpt så lenge at det er skjellig grunn til å tro at han/hun ikke lenger har de kunnskaper eller den kjøreferdighet som hensynet til frafikksikkerheten krever."

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat