Vis enkelt innlegg
Gammel 29-10-10, 08:53   #19
torgn
Medlem

torgn sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kløfta
Alder: 52
torgn er på en erverdig vei

Sv: noe helt annet.......førerkort.....1992

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Men disse reglene ble endret ikke så lenge etter at jeg tok lappen. Min søster som kjørte opp samtidig som meg var så ivrig at hun tok fase2, men innen jeg rakk å rote meg til det så var reglene altså endret. Har et vagt minne om at fase2 måtte tas mellom 6-24 mnd etter fase1, men er ikke sikker på det første tallet der, man måtte vente en stund etter fase1 før fase2 var aktuelt i alle fall. Jeg måtte uansett på biltilsynet og levere inn fase1-kortet og få det permanente, du husker ikke om du gjorde noe slikt da?

Men hør med politiet eller biltilsynet der du bor, de vet vel dette.

Ringte akkurat Vegvesenet, de fortalte meg at jeg hadde fase 1 førerkortet. Videre sa de at vanligvis når førerkortet var indratt p.g.a helse var det vanlig at man bare fikk det tilbake, men siden det var så lenge siden så måtte jeg dokumentere mørkekjøring, så det betyr ev. at jeg må gå noen timer på skole og antagligvis måtte jeg ta testen på nytt. Allt dette ble opp til politijuristen å avgjøre. Men vet selv at for at jeg skal bestå en ev. praktisk og eller teoretisk prøve må forberede meg.

torgn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: leter etter noe nytt. Svar med sitat